Riot Games julkistaa uusia suunnitelmia VALORANT Esportsille

Riot Games julkistaa uusia suunnitelmia VALORANT Esportsille

Lukuaika:3 minuuttia

Uudet liigat ja pelin sisäiset ominaisuudet laajentavat esports-ekosysteemiä

Uusi malli luo uraauurtavia pitkäaikaisia kumppanuuksia valittujen joukkueiden kanssa vuonna 2023

Riot Games paljasti tänään VALORANT Esportsin mullistavat uudet suunnitelmat, joilla perustetaan kolme kansainvälistä liigaa huipputason kilpailuksi kaudelle 2023. Uusi malli sisältää pitkäaikaisia kumppanuuksia ilman osallistumismaksuja valitulle määrälle joukkueita, jotta maailman nopeimmin kasvavalle e-urheilulle voidaan taata jatkuva pitkän aikavälin vakaus. Riot Games lanseeraa aloitteen tueksi uusia toimintoja ja tapahtumia, joihin kuuluu mm:

  • Kolme uutta kansainvälistä liigaa, joissa maailman parhaat joukkueet kilpailevat viikoittain. Kolmessa kansainvälisessä liigassa, jotka koostuvat joukkueista Amerikasta, EMEA-alueelta ja Aasiasta, parhaat pelaajat kilpailevat toisiaan vastaan LAN-olosuhteissa ja live-yleisön edessä (terveys- ja turvallisuusolosuhteiden salliessa). Kunkin liigan parhaat joukkueet pääsevät vuoden mittaan kahteen kansainväliseen Masters-tapahtumaan ja VALORANT Champions -tapahtumaan, jossa yksi joukkue kruunataan VALORANTin maailmanmestariksi.
  • Uusi kilpailullinen pelitila, joka on kaikkien pelaajien käytettävissä suoraan VALORANT-clientissä ja jonka tarkoituksena on tunnistaa maailman parhaat lahjakkuudet. Tämä tila täydentää nykyisiä pistetaulukoita ja tarjoaa pelaajille e-urheilu-ekosysteemiin integroituvan uuden tavoitteen ranking-pelin yläpuolelle.
  • Uusien kotimaisten liigojen perustaminen, jotka laajentavat mahdollisuuksia nouseville lahjakkuuksille, jotka pyrkivät kansainvälisiin huippuliigoihin. Pelin sisäisen kilpailutilan huippujoukkueilla on mahdollisuus kilpailla oman alueensa parhaita lahjakkuuksia vastaan omissa kotimaisissa liigoissaan.
  • Riot Games avaa uutta tietä e-urheilu-kilpailutoiminnassa luopumalla sisäänpääsy- tai osallistumismaksuista valituille organisaatioille, mikä luo pitkäaikaisia yhteistyökumppaneita menestykseen.

VALORANTin kanssa haluamme rakentaa tämän päivän jännittävintä e-urheilua alan parhaiten johdettujen, kunnianhimoisimpien ja kiehtovimpien tiimien rinnalla. Olemme suunnitelleet VALORANTin pitkän aikavälin kumppanuusmallimme niin, että joukkueet voivat menestyä ja rakentaa liiketoimintaansa VALORANT Esportsin yleisen kasvun rinnalla”, Riot Gamesin esports-toimintojen johtaja Whalen Rozelle sanoo. ”Luomme pitkäaikaisille kumppaneillemme menestyksen edellytykset luopumalla sisäänpääsy- tai osallistumismaksuista valituille organisaatioille. Tavoitteenamme on vapauttaa kumppanimme investoimaan resurssejaan ammattilaistensa tukemiseen ja fanipohjansa kasvattamiseen luomalla uskomatonta sisältöä faneille.

Riot Games toteuttaa vuoden 2022 aikana valikoivan hakuprosessin löytääkseen oikeat pitkäaikaiset kumppanit, jotka kasvattavat VALORANTista maailman johtavan FPS-e-urheilulajin. Joukkueet, jotka täyttävät valintakriteerit, saavat Riot Gamesilta taloudellista tukea vuotuisen stipendin muodossa ja yksinoikeudella mahdollisuuden tehdä yhteistyötä ainutlaatuisten pelin sisäisten aktivointien ja tuotteiden parissa. Yhteistyökumppaneina toimivat joukkueet voivat levittää esports-brändättyjä sisältöjä, joiden avulla VALORANTin nykyiset 15 miljoonaa kuukausittaista pelaajaa voivat ilmaista esports-faniuttaan sekä katsoessaan että pelatessaan.

Yhdessä kaikki nämä elementit edistävät kilpailullista ekosysteemiä, joka asettaa VALORANTIN kasvun seuraavalle tasolle”, sanoi John Needham, Riot Gamesin e-urheilun puheenjohtaja. “Haluamme rakentaa kilpailun huipputason, joka tarjoaa lisää jännittäviä otteluita, live-yleisöjä kiehtovia uusia tapahtumia, ja mukaansatempaavia kokemuksia miljoonille faneille. Käytämme kaikkea, jonka olemme oppineet viimeisen 10 vuoden aikana LoL Esportsin kanssa, rakentaaksemme ekosysteemin, joka tehostaa VALORANTin seuraavaksi suureksi monipolvikseksi e-urheiluksi.

Vuonna 2017 Riot Games oli ensimmäinen videopelien julkaisija, joka otti käyttöön pysyvän kumppanuuden League of Legends Esportsin (LoL Esports) kanssa. Tämä malli loi virallisen kumppanuuden joukkueiden ja Riot Gamesin välille, jolloin kaikki voivat investoida yhtenäistä pitkän aikavälin visiota vastaan. Vuodesta 2017 lähtien tämä malli on otettu käyttöön liigoissa Pohjois-Amerikassa, EMEA-alueella, Kiinassa, Latinalaisessa Amerikassa, Koreassa, Brasiliassa, Turkissa ja laajemminkin e-urheilu-alalla. Pelaajat ovat hyötyneet suuremmista palkoista ja vankemmista tukijärjestelmistä, kun taas joukkueet ovat voineet suunnitella useiden vuosien päähän tulevaisuuteen.

Riot Gamesin ekosysteemin pysyvät kumppanuuspaikat ovat myös kasvattaneet arvoaan, ja ne ovat houkutelleet monipuolisia lahjakkuuksia sekä e-urheilun alalta että perinteisistä urheilulajeista. Virallinen suhde joukkueisiin on mahdollistanut tiiviin yhteistyön kunnianhimoisissa tapahtumissa, digitaalisissa kokemuksissa ja syvällisesti mukaansatempaavan e-urheilu-kokemuksen luomisessa.

Tietoja VALORANT Esportsista:

Ennätyksiä rikkoneen suljetun betan jälkeen, jossa Twitchissä oli yli 1,7 miljoonaa samanaikaista katsojaa, VALORANT vakiinnutti nopeasti asemansa vuoden 2020 nopeimmin kasvavana e-urheiluna. Kilpailukentän tukemiseksi Riot Games lanseerasi VALORANT Champions Tourin, joka on vuoden mittainen maailmanlaajuinen kierros, jossa on kolme kilpailutasoa: Challengers, Masters ja Champions. Joukkueet kilpailevat alueellisissa Challengers-tapahtumissa ja karsivat sitten kansainvälisiin Masters-tapahtumiin tavoitteenaan ansaita paikka Champions-turnauksessa, joka on kaksi viikkoa kestävä kilpailu, jossa yksi joukkue kruunataan VALORANTin maailmanmestariksi. Koko kauden kestävässä kilpailukiertueessa järjestetään kilpailuja Pohjois-Amerikassa, Etelä-Amerikassa, EMEA-alueella ja Aasiassa.

Vastaa